top of page

Bir Destanın İzinde:

Günübirlik Çanakkale Şehitlikleri Turu

Günün Başlangıcı: Tarihle Buluşma Sabahın erken saatlerinde, Çanakkale'nin kalbi İskele Meydanı'nda, tarihin derinliklerine bir yolculuğa çıkmak üzere buluşuyoruz. Profesyonel rehberimiz eşliğinde, Çanakkale'nin ruhunu keşfedeceğimiz bu özel tur, feribotla Gelibolu Yarımadası'na geçişle başlıyor.

Kilitbahir Kalesi: Tarihin Muhafızı İlk durağımız, Fatih Sultan Mehmet'in emriyle inşa edilen, boğazın koruyucusu Kilitbahir Kalesi. Bu tarihi kale, İstanbul'un fethinden sonra Çanakkale Boğazı'nın güvenliğini sağlamak için kurulmuş bir başyapıt. Rehberimizin anlatımıyla kale ve Çimenlik Kalesi'nin tarihine tanıklık ediyoruz.

Namazgâh ve Rumeli Hamidiye Tabyaları: Savaşın Tanıkları Yolculuğumuz, Gelibolu Yarımadası'nın en büyük tabyası Namazgâh Tabyası ile devam ediyor. Ardından, Çanakkale Savaşları'nın kahramanı Seyit Onbaşı'nın görev aldığı Rumeli Mecidiye Tabyası'na ulaşıyoruz. Burada, Seyit Onbaşı'nın heykeli önünde anı ölümsüzleştirmek için mola veriyoruz.

Hilal-i Ahmer Müzesi: Tarihin Sesi Alçıtepe Köyü'nde kurulan Hilal-i Ahmer Müzesi (Kızılay Müzesi) bizleri bekliyor. Burada, savaşın hikayelerini ve anılarını ses ve görsel efektlerle deneyimliyoruz.

Çanakkale Şehitleri Anıtı: Saygı ve Anma En anlamlı duraklarımızdan biri olan Çanakkale Şehitleri Anıtı'nda, kahraman şehitlerimizi anıyoruz. Bu büyüleyici anıtta, rehberimizin anlatımları eşliğinde tarihle iç içe bir serbest zaman geçiriyoruz.

Öğle Yemeği ve Anzak Koyu Lezzetli bir öğle yemeği molasının ardından Anzak Koyu'na doğru yol alıyoruz. Bu koy, 1915 Çanakkale Savaşları'nın dönüm noktalarından biri ve tarihi bir atmosfere sahip.

57. Piyade Alayı Şehitliği ve Conk Bayırı: Tarihin Kalbi 57. Piyade Alayı Şehitliği, Mustafa Kemal Atatürk'ün unutulmaz emrinin verildiği yer. Bu anlamlı ziyaretin ardından, Conk Bayırı'na gidiyoruz. Burası, savaşın en çetin geçtiği noktalardan biri ve Atatürk'ün tarih sahnesinde parladığı yer.

Anafartalar Ovası ve Yeni Zelanda Mezar Anıtı

Turumuz, Anafartalar Ovası'nın panoramik manzarası ve Yeni Zelanda Mezar Anıtı'nın huzurlu atmosferi ile devam ediyor.